Ricard Torrents ha pronunciat, el 4 d’octubre, a l’Aula Magna, la conferència inaugural de curs de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes (FETCH), en un acte presidit pel rector de la UVic-UCC, Jordi Montaña, i el degà de la Facultat, Eduard Ramírez.

Aquesta conferència marca l’inici dels actes de commemoració dels 40 anys de l’Escola de Mestres que se celebraran durant el curs 2017-18 (Més informació dels actes commemoratius).

En la seva conferència “L’opció universitària (a Vic), entre la realitat i la utopia”, Ricard Torrents ha proposat un viatge als orígens dels estudis superiors a Vic, des del Decret de Nova Planta, la restitució de les universitats catalanes i fins al reconeixement de la UVic, l’any 1997. Segons Torrents, “L’Escola de Mestres d’Osona neix com una contribució a l’escola que ens va negar el franquisme”, i ha reblat que “qui espera allò que sembla impossible, activa el procés per fer-ho real”. Torrents també ha esmentat que la universitat és una institució “d’èxit mundial” i que segons el CEO, és la institució més ben valorada per la societat. Adreçant-se als estudiants i professors ha afirmat que “ser universitari és creure en una utopia carregada de realitat i que cal agafar la realitat per convertir-la en utopia”. Ricard Torrents ha anunciat la imminent publicació d’un tercer llibre dedicat a la universitat, que culminarà la trilogia formada per Les raons de la universitat i Noves raons de la universitat.

Per la seva banda, el degà Eduard Ramírez ha posat de manifest que aquest curs és especial ja que “la celebració dels quaranta anys de l’Escola de Mestres ens permetrà reflexionar on som i d’on venim”. Ramírez també ha destacat la singularitat de l’actual Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, que segons ell “ té una manera de fer que ens distingeix, gràcies a les persones que en formem part i al context universitari que vivim”.

El rector ha clos l’acte explicant que l’Escola de Mestres d’Osona “va ser l’origen de tot” i que “formar mestres d’acord amb les necessitats i demandes de la societat és el gran mèrit d’aquesta Facultat al llarg d’aquests 40 anys”.

Tot seguit podeu visualitzar l’acte d’inauguració del curs de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, que és el primer d’un seguit d’actes commemoratius amb motiu dels 40 Anys de l’Escola de Mestres que tindran lloc durant tot el curs 2017-18.