Les pràctiques internacionals de Senegal s’emmarquen dins el projecte de cooperació que tenen subscrit la Inspecció d’Educació i la Formació de Bignona al Senegal, la UVic-UCC i l’Ajuntament de Vic.

Abans d’arribar a Senegal, el grup d’estudiantat i professorat de la FETEP va anar a Banjul, Gàmbia, el dia 9 de gener on l’endemà  van poder visitar la Fundació Wassu, per tal de conèixer el desenvolupament del seu projecte per a la prevenció de la mutilació dels genitals femenins.

Finalment, el dia 11 de gener van arribar a Diatock, Senegal, un grup de 7 persones format per:

L’Ona Ruiz i l’Alícia Ruiz estudiants del grau d’Educació Social.
La Carla Aguado i la Maria Huesca del grau de Psicologia.
La Mia Parés, infermera voluntària a la Post de Santé de Diatock, Senegal.
Acompanya el grup les professores de la Universitat, Mia Güell i Montsita Rierola, coordinadores de les pràctiques al Senegal.

El 16 de gener van anar a la Universitat de Ziguinchor, amb la qual la UVIc-UCC hi té un conveni de col·laboració.

Aquests primers dies, els grup està coneixent el context cultural del poble, compartint l’experiència amb la comunitat educativa dels barris de les tres escoles del poble: Niangueph, Brico i Bemme, i estan sent acollits per part de les famílies de Diatock que els allotja.

Per als dies 17, 18 i 19 s’ha gestat un projecte de cooperació educativa sobre les les plantes guaridores de Diatock i la setmana vinent es portarà a terme.