El passat 26 d’octubre, la Suvani i la Indira, van acudir a la universitat a presentar-nos el projecte en el qual treballen; PA Nepal.

PA Nepal es dedica a crear un entorn propici per garantir la justícia per a les dones empresonades i els seus fills a càrrec. PA Nepal creu que cap nen o nena hauria de viure entre reixes pel crim que no van cometre. Tots els nens tenen dret als drets fonamentals de qualitat de vida, educació i llibertat personal. Per això, PA Nepal ha dissenyat un programa d’intervenció estratègica de sis nivells per al rescat, la recuperació i la reinserció social dels pares empresonats i els seus fills a càrrec, de la següent manera:

• Suport nutricional i d’higiene personal a dones embarassades i mares amb fills menors;
  • Programa de cura i suport a la infància a les presons;
  • Escola d’alfabetització de persones adultes a les presons;
  • Llars residencials per a nens i nenes;
  • Escoles de primària Firefly sostenibles;
  • Programes de formació professional i reinserció social.

Estratègicament, els programes de guarderia i suport infantil són el punt d’entrada de PA Nepal. El Centre de Dia ajuda a valorar la situació dels infants i mares a la presó. PA Nepal advoca per mantenir junts la mare i el nen, almenys fins que el nen estigui totalment alletat, si la situació no és favorable. Si les circumstàncies ho permeten i la mare pot mantenir el nen/a amb ella, recomanem mantenir el nen/a amb la mare fins als 4 anys. Per això també fem educació d’adults per a les mares. Una vegada que el nen/a supera els 4 anys, el traslladem a la nostra llar central dels nens per a més cura i educació. Identifiquem la ubicació geogràfica d’on provenen els pares i enviem els nens a la nostra Escola Sostenible Firefly en aquest lloc respectiu, anticipant que la comunitat conegui aquests nens i viceversa. A la nostra Escola Sostenible Firefly, els nens/es reben una educació de qualitat a la seva àrea local, però també aprenen la seva cultura local, els rituals, mitjans de subsistència i la sostenibilitat. Els principals objectius d’aquesta escola són connectar els nens/es amb la seva cultura, gent i societat locals, de manera que no perdin els seus drets a la propietat familiar, els documents legals i la connexió amb la terra. Un cop els nens/es acaben l’escola secundària, reben formació professional del projecte Bhavisya segons el seu interès, que els ajuda a reintegrar-se a la societat convencional.