Al desembre del 2023 va arrencar a Vänersborg (Suècia) el kick off meeting del projecte INTEC – Developing an innovative IN-service Training model for ECEC Staff, amb participació d’investigadores de la UVic-UCC. El principal objectiu del projecte és establir orientacions sobre la formació continua de professionals de l’educació infantil amb mirada europea. El projecte que coordina el Vänersborg Kommun (Suècia), compta també amb la participació del SERN. Sweden-Emilia Romagna Network (Itàlia), Bambini Bicocca (Itàlia), Erasmus Hogeschool Brussel (Bèlgica), Liepājas Universitātes (Letònia). Per part de la UVic-UCC hi participen les professores del Departament de Pedagogia de la FETEP (Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia), Francesca Davoli (grup de recerca GLOSSA), Mar Beneyto Seoane i Itxaso Tellado (grup de recerca GREUV). El projecte INTEC, finançat pel programa Erasmus+, tindrà una durada de 36 mesos (setembre 2023-agost 2026).

Durant la primera trobada del desembre a Sùecia, els 6 partners, després de compartir les seves experiències i pràctiques prèvies vinculades a la formació de les figures professionals en actiu que intervenen en l’etapa d’educació infantil, van tenir l’oportunitat de conèixer el sistema educatiu suec i van visitar una escola infantil en construcció realitzada a través d’un procés participatiu que va involucrar mestres d’educació infantil, stakeholders i infants.

Del 13 al 15 de febrer de 2024, la UVic-UCC ha estat la seu del primer seminari internacional on els partners d’Itàlia, Espanya, Bèlgica, Letònia i Suècia s’han reunit, discutit i treballat en la construcció conjunta d’un nou currículum europeu per a la formació continuada dels professionals de l’etapa d’educació dels 0 als 6 anys (ECEC). Durant 3 dies, un total de 35 persones, entre investigadors i professionals de l’educació infantil (mestres, educadors, pedagogs, formadors, direccions i coordinacions) representants de cada país, s’han reunit als nous espais d’educació a la Masia de la Torre dels Frares del campus Miramarges de la UVIC-UCC. Concretament en el seminari, cada partner ha compartit la seva expertesa professional e investigadora, posant-la a disposició de la resta dels participants per construir un nou model formatiu de formació continuada a través de sessions de treball, de presentacions i de discussió. Durant els tres dies s’han analitzat les necessitat formatives dels professionals 0-6, s’han aprofundit les metodologies per dissenyar les propostes formatives futures, s’han elaborat els continguts dels nous cursos de formació sobre les temàtiques identificades com a prioritàries a nivell europeu, i finalment, com a tancament del seminari, s’han analitzat els aspectes referits a la eficàcia, l’avaluació i a la valoració de la formació continuada.

Donada la importància que el projecte dona a comptar amb l’entorn professional, s’ha promogut la creació d’un grup de treball amb diferents entitats de l’etapa 0-6 de la comarca, les quals també han participat al seminari internacional a la UVic-UCC celebrat al febrer. Les escoles vinculades són 5 escoles de Vic, l’EBMVic Serra de Sanferm, l’EBMVic Horta Vermella, l’EBMVic Caputxins, l’Escorial Vedruna, l’Escola Dr. Joaquim Salarich, i l’Institut-Escola Xandri, de Sant Pere de Torelló, més l’equip d’investigadores de la UVic-UCC.

El treball realitzat durant els tres dies del seminari ha de permetre a l’equip d’investigadors del Projecte INTEC avançar en el disseny del currículum de la formació continuada de professionals de l’educació infantil amb mirada europea, com també identificar quin ha de ser el seu model formatiu i d’avaluació.