Nuria Camps-Casals, Mireia Canals-Botines i Núria Medina-Casanovas acaben de publicar el volum Storytelling revisited: Music, Gender, Language, and Cinema que té el seu origen en el congrés del mateix nom que va tenir lloc a la UVic-UCC el 27 de novembre de 2019. El concepte storytelling ha estat explorat com una de les moltes eines de comunicació aplicades a diferents contextos i s’ha estès ràpidament en les últimes dècades. En sectors com els estudis socials, però també en la salut o molts altres camps, cada vegada creuen més en fer servir aquestes narratives com una eina de comunicació per a diagnosis, teràpies i l’educació de pacients i estudiants.

Enguany Núria Medina va ser la coordinadora principal del projecte i, aprofitant la seva expertesa en l’aplicació de la música a l’aprenentatge de la llengua anglesa, es va decidir que el tema principal fos la música. Diversos ponents nacionals i internacionals van oferir conferències sobre diferents mètodes d’ensenyament que giraven al voltant de la música, ja fos a través d’una cantata, tal com va explicar el contratenor manlleuenc Jordi Domènech, o a través de la música rap, un tema exposat per l’experta de Malàisia Hazelyn Rimbar.

Medina ha expressat la voluntat que “aquest projecte, s’ampliï a més facultats per tal que sigui un congrés transversal en el camp de les Humanitats, que impliqui de tota la universitat”.  Aquest any, des del grup Emprèn de la Facultat d’Empresa i Comunicació, li han donat un caire més social, i ja s’estan marcant el repte de sumar noves àrees de coneixement en les pròximes edicions del congrés. L’any vinent la investigadora que actuarà com a organitzadora principal serà Núria Camps, del grup TEXLICO.

Les organitzadores en van fer un balanç molt positiu tenint en compte l’abast del congrés, tal com explica Núria Medina, professora de la FETCH i membre del GRELL: “si el GRELL, TEXLICO i GETLICH són els pals de paller de l’inici del projecte, amb la suma d’Emprén (FEC), TRACTE i SaMIS (Salut) podem enfocar l’ús de “Storytelling” a més facultats”.

Ara tot aquesta feina es materialitza en la publicació del volum Storytelling Revisited (2019): Music, Gender, Language, and Cinema i suposa una oportunitat per tal que professors, estudiants i investigadors aprofundeixin en la relació entre storytelling, música, gènere, llengua i cinema.