El mes d’octubre ha començat un nou curs del Màster Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes que s’imparteix a la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic –UCC. Aquest curs es presenta la novetat del programa de Docència en Alternança als Centres (DAC) que està impulsat pel professorat de didàctica de l’Educació Física del Departament de Ciències de l’Activitat Física i la coordinació del màster.

Aquest programa parteix i es basa en l’idea del programa MID (Mentoratge i Identitat Docent) que el curs passat 2017-2018 ja es va iniciar en els centres d’educació primària de la ciutat de Vic i en programes d’Universitats Europees com la Universitat de Fontys (Eindhoven, Holanda), de la qual el professorat del Màster va rebre una formació. El programa DAC, que comença aquest curs, té un propòsit clar de continuïtat al llarg dels proper anys i la seva idea principal és que els estudiants del màster combinin la formació teòrica a la Universitat amb sessions pràctiques en centres de secundària, batxillerat i cicles formatius.

La formació teòrica es realitza en el marc de les 3 assignatures específiques d’Educació Física del màster que s’organitzen i es coordinen perquè els continguts teòrics s’apliquin en un context real i autèntic. Cinc centres educatius de la ciutat de Vic i un de Gurb rebran setmanalment als estudiants del màster que traslladaran els coneixements de les aules de la Universitat cap a l’aplicació pràctica en alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius. Aquesta organització reforça la connexió teòrica i pràctica de la formació dels estudiants del màster i pretén aconseguir els següents objectius:

• Millorar i estrènyer les relacions entre la Universitat i els  centres  que imparteixen Educació Secundària Obligatòria, batxillerat i cicles formatius de l’entorn proper.
  • Proporcionar pràctiques autèntiques i reals als estudiants del màster en formació del professorat.
  • Incentivar el canvi i millora de l’àrea d’Educació Física tant a la Universitat com en els centres.
  • Fomentar la discussió, el debat i la reflexió en relació a la innovació metodològica.
  • Reflexionar en relació al perfil i competències professionals del professorat d’ESO, batxillerat i cicles formatius.

Els objectius del programa pretenen que no només els estudiants del màster en surtin beneficiats amb les seves pràctiques sinó que els centre receptors dels estudiants s’impliquin en un procés d’innovació i canvi que els ajudi a reflexionar i a millorar metodològicament i didàcticament.