Notícia publicada a l’Apunt de 15 de febrer de 2024.

Des del juliol de 2022 vivim un estat d’excepcionalitat a causa de la sequera continuada. Per tal de conscienciar la comunitat universitària l’Àrea de Serveis Generals i Infraestructures ha difós un seguit de consells i missatges per reduir el consum d’aigua en les instal·lacions universitàries, i també sensibilitzar tota la comunitat UVic sobre la necessitat de canviar hàbits, seguint les recomanacions de bones pràctiques per a l’estalvi d’aigua en edificis d’ús públic publicades per la Generalitat de Catalunya. Aquests consells i informacions estan penjades, sota el títol ‘Consells d’estalvi d’aigua’, en els plafons, pantalles dels diferents edificis i també a les xarxes socials.

Algunes de les accions que ja fa temps que des de l’Àrea es porten a terme són la reducció d’ús d’aigua en la neteja dels cotxes (només es netegen, vidres, miralls, retrovisors, llums i matrícules amb esponja i galleda). En el cas de les instal·lacions, només es netegen els vidres quan és estrictament necessari, i no es reguen les zones verdes. Aquestes mesures s’afegeixen a les que ja es portaven a terme abans de l’inici d’aquest estat d’excepcionalitat, com són la col·locació d’aixetes amb polsadors o sensors, cisternes de vàter de doble descàrrega i l’aprofitament de l’aigua de la pluja per al reg de les zones verdes.

En aquests moments s’està acabant d’implantar la col·locació d’airejadors a totes les aixetes dels lavabos del campus.