Del 19 al 22 d’abril de 2022 ANDRÉS RESTREPO GIL, de Colòmbia, farà una estada a la FETEP en el marc del conveni entre la FETEP-UVic i la Facultad de Educación de la Universidad de Antioquia.

Andrés Restrepo Gil és graduat en Filosofia. Actualment realitza el Mestratge d’Educació a la Universitat d’Antioquia, Medellín. S’ha exercit com a docent a diverses escoles de Colòmbia i ha treballat en la planificació de projectes educatius a la Fundació Proantioquia. Ha publicat columnes d’opinió i el llibre de contes Tombes a Movimiento. Les seves investigacions estan enfocades a la relació del conflicte armat i l’educació, en específic els estralls que provoca la guerra sobre les escoles i la comunitat educativa.

Activitats i conferències que realitzarà Andrés Restrepo durant la seva estada a la nostra Facultat.

Conferència oberta sobre Educació, conflicte armat, gènere:
“La guerra detrás de la guerra: la potestad de los fusiles, la violencia sexual y la utilización y el reclutamieto de niñas en el conflicto armado colombiano”.

• Dijous 21 d’abril de 11 a 12.30
  • Aula Magna (Edifici Torre dels Frares)

Activitat amb estudiants que faran les pràctiques a Colòmbia:
“Conversatori sobre Colòmbia i construcció de la pau des de l’educació”.

• Dimecres 20 d’abril De 18 a 20h
  • Laboratorio Montessori

Activitat amb estudiants d’educació social, assignatura Educació per al desenvolupament i la cooperació.
Seminari sobre “La violencia de los cocodrilos: las consecuencias del desplazamiento forzado y el exilio sobre el derecho a la educación en el conflicto armado colombiano“.

• Divendres 22 d’abril de 15.30 a 17.30
  • Aula Cs107

Professora responsable de les activitats i per a més informació: Isabel Carrillo Flores (isabel.carrillo@uvic.cat)