Els Tallers d’Educació Infantil tenen caràcter monogràfic i estan pensats per esdevenir una eina formativa per a les i els mestres d’Educació Infantil en actiu. El seu disseny té en compte les característiques de la cultura d’Infància és a dir, aquells aspectes que comparteixen els infants entre ells i els fa pertànyer a una comunitat infantil concreta més enllà de les seves particularitats culturals i/o socials. Els tallers formatius es centren en les Primeres literatures, Llenguatges, Ciències Experimentals, Art i Joc, Vida quotidiana i Pensament Matemàtic, entre altres. Aquests tallers també es poden realitzar amb les famílies en franges de tarda i alguns dissabtes al matí. El tret diferencial que aporta la participació en aquests tallers per part de les escoles rau, a més a més de l’experiència pràctica dels infants que hi participin, en el procés formatiu de les mestres ja que el format dels tallers les compromet en tres fases durant el procés de participació: preparació prèvia del taller juntament amb el professorat de la Universitat; desenvolupament del taller amb els infants; i finalment, avaluació.

Enllaços relacionats:

Blog de la FETEP (2/11/20): Experiència vives als Tallers d’Educació Infantil. La col·laboració amb l’escola en moments difícils