La Facultat d’Empresa i Comunicació va reunir el passat 21 de març a part del seu personal investigador en una jornada dedicada a la recerca de la FEC. La sessió tenia per objectiu donar a conèixer entre companys les diverses i variades investigacions que es porten a terme en les àrees de coneixement pròpies de la Facultat: l’empresa i la comunicació. Durant la sessió, els assistents van poder compartir coneixements així com intercanviar dubtes i inquietuds relacionats amb la recerca acadèmica.

Tendències actuals en recerca

Les xarxes socials i la perspectiva de gènere van ser presents en cinc de les vuit investigacions mostrades posant així de manifest les tendències acadèmiques actuals. Així, L’autoimatge dels preadolescents a les xarxes, les variables que interseccionen amb el gènere i l’explicació que en donem a petits i grans o l’ús de tècniques de màrqueting per rastrejar l’¡mpacte del carboni o per explorar les possibilitats de difusió d’un petit club esportiu incloïen l’estudi dels elements de comunicació digital o les reflexions sobre el gènere en les seves investigacions. Així mateix, també es van exposar recerques relacionades amb l’anàlisi de l’atur estructural a Espanya, la relació espacial del vot a l’ultradreta en les àrees metropolitanes de Madrid i Barcelona i l’estudi de figures clau en l’avenç de la llengua de signes catalana i el seu impacte en la inclusió i dignificació de les persones sordes.

Els projectes europeus com a via de finançament

Un altre dels temes tractats durant la sessió van ser les necessitats de finançament de la recerca i els projectes europeus com a noves vies d’obtenció de recursos que han anat apareixent en els darrers anys. En aquest sentit, es va fer palesa la complexitat i especificitat dels processos per optar a finançament europeu a més de l’altíssima competitivitat així com també, l’elevada demanda per gestionar-lo un cop obtingut la qual cosa requereix molt temps, recursos i coneixements especialitzats.

La jornada es va tancar amb una valoració positiva per la majoria d’assistents, la qual van qualificar com a “enriquidora i motivadora”.