Màrius Viñas i Jaume Plans, estudiants de Comunicació Audiovisual de la UVic-UCC, projectaran La Gran Pausa i Llibertat, avui a la tarda al Cinema Verdi de Barcelona. Les peces es visionaran en el marc de la secció a competició Nous Talents del Festival de Cinema de Barcelona 2024, que mostra curtmetratges realitzats per l’alumnat de l’ESCAC, Blanquerna Universitat Ramon Llull, la Universitat Pompeu Fabra, FX Barcelona Film School, La Casa del Cine i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Llibertat de Jaume Plans és una peça de 7 minuts que aborda la història de Llum, una noia atrapada per uns límits imposats des de casa seva per la seva mare, Maia. No obstant això, amb l’ajuda de la seva parella (Nil), la Llum s’aventura en un viatge d’autodescobriment de la llibertat, desafiant els reptes i demostrant a la seva mare que ja és gran.

El curt de Màrius Viñas, La Gran Pausa, explica la història d’Àlex, un noi orfe per la mort dels seus pares, que es troba en un context político-social on un govern tirànic prohibeix gravar i difondre imatges o vídeos que no vinguin de part de l’estat, ja que totes les imatges poden ser manipulades i tergiversades per la intel·ligència artificial. En aquest context, el protagonista buscarà la manera de recuperar l’única cosa que li queda dels  seus pares: unes fotografies.

Els curtmetratges opten al premi Nous Talents, amb una dotació econòmica de 2.000 euros per al director o directora. El jurat està format pels periodistes Marla Jacarilla, Xavier Daniel i Esteve Plantada de l’Associació Catalana de Crítics i Escriptors Cinematogràfics (ACCEC), l’actor Eduard Fernández, l’actriu Clara Segura i l’actor i director Carles Sans (antic membre d’El Tricicle).