La 6a edició del concurs ‘La teva tesi en 4 minuts’, que es farà aquest divendres, 12 de maig, de 13 a 15 h, a la Sala Segimon Serrallonga (Masia Torre dels Frares) de la UVic, inclourà la presentació de vuit tesis doctorals. L’acte, que es podrà seguir de forma presencial o bé pel canal Youtube en aquest enllaç, i comptarà amb l’assistència de la vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, Eva Espasa, i de la directora de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC, Marta Otero.

De les vuit tesis doctorals que es presentaran al concurs, dues formen part del Programa de Doctorat en Medicina i Ciències Biomèdiques: “Atenció centrada en el pacient amb demència, integrada i compartida: el camí per millorar l’atenció”, de Matilde Barneto Soto, i “¿Tienen los humanos diferente capacidad de curar heridas cutáneas según las características de su sangre?”, obra de Verónica Salgado Pacheco.

Un jurat, dos premis

El jurat d’aquesta edició estarà format per Anna Fàbrega, coordinadora de Ciències Bàsiques del Campus Manresa i professora de Microbiologia del grau en Medicina de la UVic-UCC; Eva Funoll, directora de l’Àrea de Comunicació Corporativa i Relacions Institucionals de la UVic-UCC; Jordi Villà, coordinador del programa de doctorat en Bioinformàtica i professor catedràtic del Departament de Biociències, i Llorenç Comajoan, coordinador del programa de doctorat en Innovació i intervenció educatives i del grup de recerca GLOSSA, a més a més de professor agregat del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura. Moderarà l’acte Xat Capellas, professora del Departament de Biociències de la FCTE.

El certamen concedirà dos premis. D’una banda, hi haurà el guanyador del públic que s’escollirà per votació del públic presencial i virtual, que votarà a través de l’enllaç o del QR indicats. La dotació econòmica en aquest cas és de 200 euros. El guanyador del jurat es triarà per deliberació dels membres que enguany en formen part i en aquest cas el premi consisteix en 1.000 euros.

Certamen nacional, el 22 de juny a Lleida

El concurs de la UVic-UCC s’emmarca dins el concurs ‘Presenta la teva tesi en 4 minuts’, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb participació de les 12 universitats catalanes i que compta amb el suport del Consell interuniversitari de Catalunya. La persona guanyadora del premi del jurat serà la persona representant de la UVic-UCC al concurs ‘Tesis en 4 minuts’ de Catalunya que organitza la Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació i que tindrà lloc el dia 22 de juny a Lleida.