El divendres 12 de maig es va duu a terme la 6a edició del concurs “La teva tesi en 4 minuts” de la Universitat. La doctoranda del programa en Medicina i Ciències Biomèdiques de la UVic-UCC, Verónica Salgado, en va ser la guanyadora. Salgado té un grau en Biomedicina Bàsica i Experimental per la Universitat de Sevilla, i un màster en Biologia i Clínica del Càncer per la Universitat de Salamanca, i actualment desenvolupa la seva recerca al grup TR2Lab (Tissue Repair and Regeneration Laboratory). El seu doctorat se centra en l’ús d’una teràpia biològica per a la curació de ferides cutànies complexes que està condicionada per les característiques de la sang de cada pacient. La doctora Marta Otero i el doctor Ramon Oller són els seus directors de tesi.

El jurat va premiar-la per haver sabut explicar un tema complex a un públic ampli; per haver construït un discurs en el qual plantejava un problema responent a una pregunta clara i entenedora, i al qual donava una resposta rigorosa, però comprensible, i per haver transmès entusiasme en la seva presentació, al llarg de la qual va saber mantenir l’atenció del públic. Salgado es va endur un premi de 1.000 euros i el dret a representar la UVic-UCC en el concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” de Catalunya, que organitza la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb el suport del Consell Interuniversitari de Catalunya, i en què participaran totes les universitats catalanes. Aquest any tindrà lloc el pròxim 22 de juny al CaixaFòrum de Lleida.

L’acte va ser conduit per la directora de l’Escola de Doctorat, Marta Otero, on va destacar que una de les tasques del centre és “capacitar els estudiants per desenvolupar-se en un entorn científic, però també per fer-ho en un altre de social, en el qual han de fer arribar la seva recerca a tothom”. Eva Espasa, vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement, va concloure l’acte i va recordar que “comunicar la recerca és feina de totes les persones i institucions que d’una manera o altra hi estan implicades” i que “cal comunicar sempre, de manera adequada a cada context, amb rigor i buscant la complicitat del públic”.