Un total de 190 alumnes de batxillerat d’Osona i del Vallès Occidental, han participat en els Tallers de Biomedicina oferts pel TR2Lab dins el programa Udivulga de la UVIC-UCC. Un curs més, el grup de recerca en Reparació i Regeneració Tissular (TR2Lab), adscrit a l’Institut de Recerca i Innovació en Ciències de la Salut de la Catalunya Central (IRIS-CC) des del juliol passat, ha organitzat amb èxit d’acollida els Tallers de Biomedicina als laboratoris de Biociències de la Facultat de Ciència Tecnologia i Enginyeries per a estudiants de Batxillerat. Les pràctiques d’enguany han estat: “Anàlisi Experimental de proteïnes del sèrum humà per electroforesi” i “Anàlisi experimental de ADN humà per PCR”.

El TR2Lab ofereix els Tallers de Biomedicina als centres de secundària des del curs 2015/2016 i, des d’aleshores, hi han participat més de 800 alumnes de Batxillerat. Un cop més, els alumnes i els professors que hi han assistit manifesten que els dos punts forts d’aquests tallers pràctics són, d’una banda, el contingut de l’activitat molt integrat als currículums de Biologia i Biomedicina del batxillerat científic-tècnic i biosanitari, i d’una altra, l’experiència en recerca que es desprèn del professorat que les imparteix. Les professores que han impartit els tallers han estat la Dra. Laia Bosch, professora agregada de la Facultat de Ciències de la Salut i Benestar i la Dra. Bet Sarri, professora titular de la Facultat de Medicina. Totes dues investigadores adscrites a l’IRIS-CC i actives en la recerca biomèdica que es porta a terme en el marc de la UVIC-UCC.

L’objectiu principal d’aquestes activitats experimentals és establir un vincle entre l’educació científica de batxillerat i dels graus universitaris. Fer pràctiques experimentals del currículum de batxillerat en un context real universitari és un escenari idoni per aconseguir-ho. També esdevé una plataforma útil per a divulgar la ciència biomèdica i fomentar vocacions científiques, vehiculant curiositats i iniciatives de recerca dels estudiants de batxillerat.

Aquest any destaquem que alguns dels grups han vingut utilitzant la línia R3 de rodalies-Renfe, evidenciant que un transport públic com el tren és estratègicament clau per impulsar el paper de la UVIC-UCC en la recerca i el coneixement.