Els alumnes de l’assignatura Entorns Interactius del Grau Multimèdia, Aplicacions i Videojocs, van poder fer un taller pràctic sobre les tècniques de programació per detectar les posicions del cos d’una persona, de les mans i les seves expressions facials.

Per detectar les posicions del cos es va utilitzar la càmera Kinect, que gràcies a la seva doble càmera que disposa d’un sensor infraroig, permet obtenir les dades de profunditat de qualsevol objecte que enregistra al vídeo en temps real.  Les dades del “esquelet” de la persona en 3D, les van poder llegir amb el software de programari de Java fet Processing, on els alumnes van poder fer dibuixos que interactuaven en temps real amb el cos de la persona.

Per altra banda per detectar la posició de les mans, van utilitzar el sensor Leap Motion, que dóna una precisió molt acurada del esquelet de la nostra mà.  Amb la Leap Motion registraven en temps real la posició de les seves mans i amb la llibreria de javaScript p5.js, feien dibuixos  sobre ella.

I per últim, amb la webcam dels seus ordinadors i utilitzant la llibrería de Processing (Java), FaceOSC, van fer proves de detecció de les parts de la seva cara per agregar dibuixos en temps real.