La spin-off Neurekalab guanya el premi al millor projecte social organitzat per Premios de Internet. El cofundador de Neurekalab, degà de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC i investigador del grup de recerca Digital Care, Sergi Grau, juntament amb Josep Maria Serra-Grabulosa, també confundador de l’empresa i professor del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la UB, van recollir el guardó el passat 17 de maig coincidint amb el Dia Mundial d’Internet.

La Gala d’entrega dels “Premios de Internet” va ser moderada per la periodista espanyola directora i presentadora de programes en La Ser i en RTVE, Macarena Berlin des de Madrid. En aquesta Gala reconeixen les iniciatives, les persones i les organitzacions que més destaquen durant l’any pel seu bon ús d’Internet i les noves tecnologies.

El 10% de nenes i nens tenen dificultats d’aprenentatge que els afecta al rendiment escolar. Aquestes dificultats d’aprenentatge també tenen efectes negatius a nivell emocional, social i laboral. Per tot això, la millor manera per ajudar aquests nens i nenes amb aquestes dificultats és a través de la detecció i intervenció preçoc quan apareixen les primeres manifestacions.

El 2019 neix Neurekalab amb la voluntat de crear i comercialitzar eines digitals que permetin la detecció precoç de dificultats de l’aprenentatge en nens de 5 a 12 anys, i desenvolupar eines de millora en l’aprenentatge per tal d’evitar el fracàs escolar.