Roger Casals presenta un pòster al Premi de Computació en Oncologia del VHIO

El tecnòleg de recerca de l’IRIS-CC, Roger Casals, estudiant de doctorat de la UVIC-UCC en el programa de Bioinformàtica, ha estat seleccionat per exposar el pòster “Trajectory Inference Methods Comparison in Cancer Immunotherapy” a la primera edició del Premi de Computació en Oncologia, organitzat pel Vall d’Hebron Institut d’Oncologia (VHIO).

El certàmen es va celebrar el 21 de febrer de 2024 a la Casa Convalescència a Barcelona i es tractava d’una trobada per reconèixer la millor tesis de màster de ciència computacional a nivell nacional.

L’expertesa de Casals en bioinformàtica ha estat fonamental per avançar en la comprensió de les cèl·lules immunitàries en tumors, especialment a través de l’anàlisi de dades de transcriptòmica “single-cell”, que permet analitzar l’expressió gènica a escala individual de les cèl·lules, revelant detalls crucials sobre la biologia.

La seva selecció per a aquesta trobada demostra la rellevància del seu projecte i de l’aposta de l’IRIS-CC i la Universitat de Vic per a la recerca d’avantguarda. Aquest treball ha estat supervisat per Lara Nonell i Mazelon (VHIO), Jordi Villà i Freixa (UVic-UCC / IRIS-CC) i Adrián López García de Lomana (UVic-UCC), i ha tingut el suport del “Programa Investigo AGAUR” (2023 INV-200003TG1).