Els alumnes de 4t del Grau de Multimèdia, dins l’assignatura d’Entorns Interactius, han creat obres visuals i musicals generatives, programades amb p5.js, que permeten interacció en temps real mitjançant un Controlador Midi.

El mapping és una tècnica de vídeo consistent a projectar imatges sobre superfícies reals, generalment inanimades, per a aconseguir efectes de moviment o 3D donant lloc a un espectacle artístic fora del comú.

La pràctica més habitual en les tècniques de vídeo mapping és projectar les imatges sobre edificis, acompanyant els efectes visuals amb efectes sonors que aportin major espectacularitat a l’espectacle. Els estudiants de l’assignatura d’Entorns Interactius han utilitzat la llibreria de so p5.sound, que els ha permès crear el so amb el codi (oscil·ladors i manipulació de samplers). Amb el controlador Midi, l’usuari pot modificar tant la imatge com el so del mapping en temps real.

Exemple de mapping interactiu realitzat pels alumnes: Paula Penas, Alejandro Ruiz, Ivan Ortega i Marc Tusell del Grau en Multimèdia.