Un projecte creat per tres estudiants de la Facultat de Ciències i Tecnologia (UVic-UCC) es va endur un dels nou premis entregats en el marc del Startup Programme, una competició interuniversitària d’emprenedors en què hi participen una vintena d’universitats de tot l’estat.

Sota el títol «Elybium, science and biotecnology», el projecte dels alumnes Rubén Gerardo Hidalgo i Marc Hervas, del grau de Ciències Ambientals, i Verónica Mosquera, del de Biotecnologia, proposa la creació i comercialització d’un innovador biofertilitzant d’origen bacterià. Tots tres van rebre el guardó en el decurs de la final de la competició, que es va celebrar ahir a Madrid.

start-up-programme

De les 20 universitats que participaven a aquesta nova edició del Startup Programme, només 14 van arribar a la final i, finalment, els 9 guardons es van repartir tan sols entre sis centres. Els estudiants de la UST van rebre el premi a la viabilitat del projecte, que està dotat amb 1.000 euros. A més, rebran assessorament de la Unitat d’Emprenedoria de l’Associació Espanyola d’Entitats de Capital Risc (ASCRI) durant vuit mesos per tal de desenvolupar el seu pla de negoci i podran assistir al congrés que organitza anualment. El treball proposa la creació i comercialització d’un nou biofertilitzant ecològic, anomenat «Rhizoil», que és més barat i efectiu que els que actualment s’utilitzen als sectors agrícola i forestal.

La UVic-UCC participa a l’Startup Programme des de fa tres edicions. L’objectiu d’aquesta competició, que s’emmarca en un programa europeu, és fomentar l’esperit emprenedor en l’àmbit universitari. La iniciativa l’impulsen la Fundació Universidad-Empresa i la Fundación Achievement.

Guanayadors StartUP