Centenars de persones realitzen diferents voluntariats cada any a la Uvic. Diversos perfils, diverses capacitats i tots amb característiques diferents, però amb un objectiu comú: ajudar les persones que ho necessiten i acompanyar-les  durant una etapa de la seva vida.

Molts estudiants volen fer voluntariats perquè tenen vocació d’ajudar a les persones, com per exemple Pol Profitós, alumne del Grau en Mecatrònica. Al Pol sempre li ha agradat fer activitats que ajudin els altres, i un dia a la Uvic se li va presentar l’oportunitat per complir amb la seva ètica i acabar d’emplenar el calendari del seu dia a dia.

Profitós explica que en l’actualitat acompanya gent gran i s’encarrega d’oferir-los diverses activitats durant l’acompanyament. “Solem anar a fer un cafè, conversem i discutim sobre temes d’importància per a la persona, intento sempre millorar l’estat d’ànim de la persona visitada”, afirma.

Aquest tipus de voluntariats creen certs valors positius a les persones que els realitzen. “Comprensió” és el valor principal que Profitós ha après tractant amb altres persones en els voluntariats.”Les persones poden estar passant o passaran una situació més o menys difícil, i tu estàs allà al seu costat per escoltar-les i serà després quan aniràs comprenent com porten les situacions quotidianes les altres persones” argumenta en un article del 9 Nou.

Els voluntariats estan fets per ajudar les persones que ho necessiten,  però indirectament t’acaben nodrint de diferents sensacions i valors que aporten aquestes activitats. “Crec que estic fent alguna cosa bona per a la societat, intento tractar la gent gran com m’agradaria que em tractessin a mi a la seva edat”, explica. “Tinc una sensació de plenitud quan la persona que visito em rep amb un somriure i em diu que m’estava esperant per poder continuar parlant”.