La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya va aprovar en el Consell de Govern del 07/04/2015 i en el Patronat de la FUB del 16/04/2015, el reglament que estableix l’estructura, organització i funcionament dels òrgans de govern de la FCTE.  

Consell de Govern de la FCTE (CGC)

El Consell de Govern del centre és l’òrgan col·legiat de govern de la Facultat.

Està constituït per: el degà/na que el presideix, el/la cap d’estudis, el/la vicedegà/na, els directors/es de departament, els coordinadors/es de titulació, un/a estudiant de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries escollit/da entre els delegats/des de les titulacions que s’hi imparteixen, un membre del personal d’administració i serveis assignat al centre escollit pel Claustre de la facultat, un/a membre del personal docent i investigador assignat al centre escollit pel Claustre de la facultat i altres càrrecs d’acord amb el que estableixi la pròpia estructura organitzativa de la facultat. 

Consell de Direcció de la FCTE  (CDC)

El Consell de Direcció del centre té delegades executivament les funcions del Consell de Govern del centre i, en general, les que són pròpies del seguiment ordinari i execució dels acords d’aquest òrgan.

Està constituït per: el/la degà/na que la presideix, el/la vicedegà/na, el/la cap d’estudis, els directors/es dels departaments, els coordinadors/es de titulació, el/la responsable de comunicació de la FCTE, el/la responsable de qualitat docent de la FCTE, el/la responsable de formació contínua de la FCTE, el/la responsable de relacions internacionals de la FCTE, el delegat/da de recerca de la FCTE, el/la responsable de secretaria que actuarà com a secretari/a. Els membres del Consell de Direcció de Centre són nomenats pel rector a proposta del degà/na. 

Consell d’Estudis 

És l’òrgan de coordinació dels diferents agents implicats en una titulació.

És presidit pel coordinador/a de la titulació i en són possibles membres personal docent i investigador que tingui docència en la titulació, una representació dels estudiants matriculats en la titulació i representants externs del sector empresarial o de coneixement vinculat a la titulació. També poden formar-ne part el/la cap d’estudis de la facultat, els directors/es dels departaments implicats en la titulació i un membre del personal d’administració i serveis vinculat a la gestió acadèmica de l’ensenyament. 

Claustre de la FCTE 

És l’òrgan de participació i debat sobre les línies generals d’actuació acadèmica de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries. Presidit pel degà o degana, té com a objectiu principal assegurar la informació i implicació del conjunt de membres de la facultat en el seu procés de desenvolupament.  

Està format pel personal docent i investigador en situació de dedicació completa o parcial a la facultat i amb una antiguitat mínima de tres anys, el personal docent i investigador adscrit a altres centres (amb antiguitat mínima de tres anys) que tingui com a mínim una dedicació parcial a la facultat, el personal administratiu adscrit al centre i que compleixi els requisits de dedicació completa i una antiguitat mínima de tres anys, un o dos representants dels estudiants, elegits pels mateixos estudiants entre tots els ensenyaments que s’imparteixen en el centre. Podrà assistir al Claustre de Centre, amb veu però sense vot, tot el personal docent i investigador adscrit al centre que no compleixi els requisits esmentats, un representant dels estudiants per a cada ensenyament (excepte l’ensenyament del qual forma part l’estudiant que té veu i vot), i el professorat que imparteix docència en el centre però que està adscrit a altres centres i que no compleix els requisits abans esmentats. 

Així mateix, el degà o degana podrà convidar a altres persones que per raó de la seva tasca o contribució consideri que han d’assistir-hi. 

Plenari de Departament 

És un òrgan col·legiat de discussió, debat i participació sobre les línies generals d’actuació del departament. Està format pel director o directora del departament i el personal acadèmic, en formació i d’administració i serveis que hi és adscrit. 

Ple de Delegats 

Els delegats i delegades dels cursos constitueixen el Ple de Delegats de la FCTE. El Ple de Delegats es regirà pel seu propi reglament. Escollirà els seus representants al Consell de Govern de la Facultat, als diferents Consells d’Estudis de la Facultat, al Consell d’Estudiants de la UVic-UCC, al Claustre de la Facultat i al Claustre de la UVic-UCC. 

 

Òrgans de qualitat de la facultat 

La Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya va aprovar, en el Consell de Govern del 19/12/2019, el reglament que estableix la creació, organització i funcionament dels òrgans de qualitat necessaris per garantir el seguiment del Sistema de Gestió de la Qualitat (SGIQ). En la figura es mostra l’estructura dels òrgans de qualitat de la FCTE. 

Comitè de Qualitat de Centre (CQC) 

El Comitè de Qualitat de Centre és l’òrgan responsable dels processos de qualitat relatius a les titulacions del centre. Vetlla per la qualitat en el plantejament i desplegament dels processos de verificació, seguiment, modificació i acreditació dels estudis oficials de grau i de màster impartits en el centre, així com també dels processos del Sistema de Gestió de la Qualitat (SGIQ) a nivell de centre docent.

Està constituït pel degà/na centre, que la presidirà, el/la vicedegà/na, el/la cap d’estudis, els coordinadors/es de titulació, els directors/es de departament, el tècnic/a en qualitat de la secretaria del centre, un representant dels estudiants, o altres persones que pugui decidir el centre. 

En la composició del CQC es contempla un comitè especial per a l’Informe de Seguiment de la Qualitat (ISQ), on s’amplia la composició amb el vicerector/a d’ordenació acadèmica, el delegat/da per a la Política de Qualitat, l’adjunt/a al vicerector/a per a afers acadèmics, el director/a de l’Àrea de Qualitat (AdQ) de la UVic-UCC, tècnics/ques de l’Oficina Tècnica del Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica (OTVOA). També es contempla  un comitè executiu de titulació format per el/la cap d’estudis, el coordinador/a de la titulació implicada, el tècnic/a en qualitat de la secretària de centre i els tècnics/ques de l’OTVOA. Tots aquests comitès han de triar entre els seus membres un secretari/a.