La Universitat de Vic acull la XIV Olimpíada de Biologia de Catalunya

La Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la UVic-UCC va organitzar, el dissabte 3 de febrer, la prova teòrica de la  Olimpíada de Biologia de Catalunya (OBC), juntament amb les altres quatre seus territorials: Barcelona (UB), Girona (UdG), Lleida (UdL) i Tarragona (URV). L’OBC és una iniciativa de la Societat Catalana de Biologia, el Col·legi de Biòlegs de Catalunya i vuit universitats catalanes, entre les quals la UVic-UCC, que té com a objectiu premiar públicament l’interès i l’esforç de l’alumnat per aprendre biologia.

La seu de Vic va acollir 20 estudiants de 288 de 2n curs de Batxillerat que es van examinar en el conjunt de les cinc seus catalanes. A més de la realització de l’examen, els participants a Vic i els seus acompanyants van poder gaudir de la conferència “Desxifrant el mecanisme d’una malaltia genètica rara”, a càrrec de la Dra. Susanna Bodoy. D’altra banda, el Dr. Lluís Benejam, coordinador del Grau en Biologia a la UVic-UCC, va donar una  exposició dels estudis de Biociències a la UVic

Finalment, els tres primers classificats a Vic van ser: Martí Sorribes (Institut Pius Font i Quer, Manresa), Míriam Solà (Institut La Salle Manresa, Manresa) i Aida Corominas (Institut La Salle Manresa, Manresa). De tots ells, Martí Sorribes es va classificar per participar en la segona fase de l’Olimpíada, la prova pràctica, que es farà a la Facultat de Biociències de la UAB aquesta setmana, i en la que hi participaran els vint millors classificats de tot Catalunya a la prova teòrica.

L’acte d’entrega de premis als vint finalistes de l’Olimpíada es farà el divendres 23 de febrer de 2024, a l’Institut d’Estudis Catalans de Barcelona.