MScOmics

Els recents avenços tecnològics en obtenció massiva d’informació molecular, com l’ultra-seqüenciació, representen una revolució per la biotecnologia i la investigació biomèdica. Actualment és possible i viable obtenir informació molecular molt variada, les anomenades “dades òmiques”, que ens aporten un coneixement molt precís i global del funcionament d’un sistema biològic.

L’anàlisi d’aquest tipus d’informació suposa un repte molt important i només es pot dur a terme amb una formació adequada. La Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya ofereix un Màster Universitari en Anàlisi de Dades Òmiques amb l’objectiu de formar professionals capaços de realitzar anàlisis eficaces i rigoroses de grans quantitats de dades genètiques i moleculars en una amplia gama d’aplicacions.

El Màster respon a la creixent utilització de tècniques massives d’obtenció de dades òmiques, tant en el context de la investigació biomèdica com en les indústries farmacèutiques i de biotecnologia, i a la creixent demanada de professionals altament qualificats en aquest camp.

El programa proporciona el coneixement de les tècniques més importants per a l’adquisició i anàlisi de dades òmiques i es desenvolupa en diferents cursos sobre genòmica, transcriptòmica, epigenòmica, proteòmica, metabolòmica, metagenòmica, interactòmica i integració de dades òmiques

En finalitzar el màster, els estudiants seran capaços d’analitzar la informació de les dades òmiques utilitzant eines estadístiques i bioinformàtiques adequades. La metodologia d’ensenyament, en col·laboració amb altres centres d’investigació i empreses del sector, assegura que es tracten una àmplia varietat d’aplicacions.

Més informació

[iframe width=”854″ height=”510″ src=”https://www.youtube.com/embed/uboR9HPOHTg” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe]