Marta Otero Viñas, professora de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, és la nova directora de l’Escola de Doctorat de la UVic-UCC. Proposada pel rector i després d’informar-ne el Consell de Govern, la Comissió Executiva del Patronat de la Fundació Universitària Balmes la va nomenar coma nova directora de l’Escola de Doctorat dijous passat.

Marta Otero disposa de l’acreditació de recerca i la de professora lectora, i de tres sexennis de recerca per l’AQU. Va ser vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement en el període de 2008-2014. Després de la seva estada de recerca a la Boston University School of Medicine, va exercir de directora de Recerca i Relacions Internacionals, i de vicedegana de Recerca de la Facultat de Medicina de la UVic-UCC. Actualment, és coordinadora del programa de doctorat en Medicina i Ciències Biomèdiques, i coordinadora de l’Àrea de Recerca en Regeneració i Transformació Tissular.

És membre i coordinadora del grup de recerca en Reparació i Regeneració Tissular (TR2Lab), que va fundar el 2015 i que està reconegut com a grup consolidat per la Generalitat de Catalunya. Un equip multidisciplinari i interinstitucional especialitzat en la identificació de noves teràpies biològiques personalitzades i en l’estudi dels mecanismes implicats en la transformació dels teixits en situacions de salut i de malaltia.