El passat dimecres 11 de gener de 2024, el Dr. Marc Llirós Dupré, professor de la Universitat UVic de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, va participar com a membre del grup de recerca Bioinformatics and Bioimaging (BI-SQUARED)  a la XVII Jornada Santa Llúcia de l’Institut d’Estudis Catalans.

L’esdeveniment, organitzat per la Secció Biologia i Societat de la Societat Catalana de Biologia en col·laboració amb l’Associació Catalana de Comunicació Científica, va tenir com a enfocament central el tema “Microbiota i Salut”.

Durant la seva participació, el Dr. Llirós Dupré va presentar una conferència titulada “Partint d’una visió global del paper dels microorganismes al món i al cos humà”. Llirós va explicar la influència de la microbiota en la salut intestinal, abordant des de la digestió i absorció de nutrients fins al seu paper essencial en sistemes com la salut mental, l’eix intestí-cervell, el procés cancerigen i la recerca de noves maneres d’abordar malalties com el VIH.

La microbiota, una comunitat diversificada de microorganismes que habiten en el cos humà, ha emergit com un element clau en diversos aspectes de la salut. Aquest esdeveniment va proporcionar una plataforma per apropar el coneixement científic actualitzat, tant a la comunitat acadèmica com al públic en general, destacant la rellevància de comprendre i estudiar la microbiota per a millorar la salut i abordar diverses malalties.