Els pròxims 11 i 12 de maig, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), a través de la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), organitza als Connectivity Days. Visitar Sant Climent de Taüll sense moure’s de lloc, endinsar-se en vídeos 360º o intentar aturar gols sense ser al camp són algunes de les experiències que es podran viure als Connectivity Days.

Durant els dos dies, el Paranimf de la UVic-UCC i la Sala Gòtica adjunta acolliran un espai d’experimentació immersiva per a la simulació i creació de realitats tecnològiques. “L’objectiu de la jornada és aproximar de forma experiencial les tecnologies punteres del món de la Comunicació i l’Empresa a la Universitat i a l’entorn”, assenyala Montse Casas, coordinadora dels Connectivity Days.

Experiències immersives per a l’aprenentatge i la creativitat

Els Connectivity Days són un espai d’exhibició de noves possibilitats tecnològiques per a la simulació-immersió amb llenguatges i eines audiovisuals per a les formes expressives amb realitat virtual, metavers,etc.  El seu caràcter experiencial fa possible reproduir situacions, reptes i facilitar la solució de problemes que es plantegen en el context de l’activitat empresarial.

Com assenyala Josep Burgaya, degà de la FEC, “la idea concreta sorgeix en el marc de l’estratègia més àmplia de la FEC, com a aposta per les possibilitats formatives que tenen les tecnologies immersives amb vista als nostres graus universitaris, tant pel que fa a Comunicació com respecte a Empresa”.

Quatre experiències immersives durant dos dies

La mostra presentarà quatre experiències immersives sota el guiatge d’empreses i institucions capdavanteres del sector, com Movistar, SeidorINWO i el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, que els visitants podran experimentar en els estands respectius. Representants d’aquestes empreses i institucions també en faran una presentació breu a l’Speakers’ Corner.

Més enllà dels Connectivity Days

Segons Josep Burgaya, la intenció de la Facultat i de la Universitat és anar més enllà dels Connectivity Days. “El nostre objectiu és poder crear un gran Centre d’Innovació i Creativitat (CIC), que contingui un Centre de Simulació Empresarial (CSE) al servei de la renovació dels plans docents i de la col·laboració amb les empreses, i, més endavant, un Centre d’Acceleració  d’Iniciatives Audiovisuals (CAIA)” en els quals, afegeix, “s’interrelacionen projectes i dinàmiques formatives, serveis a l’empresa i l’impuls a projectes innovadors.

Els Connectivity Days compten amb la col·laboració de Movistar, Seidor, INWO, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i Giravolt i la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC.