Aquest any s’ha dut a terme el curs  Hydrogen in Automotive, una formació organitzada entre la Facultat de Ciències, Tecnologies i Enginyeries de la UVic-UCC i la Karel de Grote University of Applied Sciences and Arts (Bèlgica).

Durant vuit setmanes els alumens de ambdós centres s’han pogut formar en un tems innovador com n’és l’energia i, en concret, en el sector de l’automoció: l’hidrogen. A finals de gener, els estudiants de la UVic-UCC van visitar Bèlgica durant tres dies, on van assistir a classe a la universitat de Karel de Grote i van conèixer empreses del sector de l’hidrogen en l’automoció.

Recentment, ha estat el torn dels estudiants belgues, que també s’han format a la UVic-UCC i han visitat el circuit de Montmeló i l’empresa IDIADA, de serveis específics d’enginyeria en el sector de vehicles. L’activitat també ha inclòs un treball conjunt en grups mixtos d’estudiants de les dues universitats, amb l’assessorament d’experts del sector en la temàtica de l’hidrogen en l’automoció.

El curs es va el dia 22 de març, a la Sala Segimon Serrallonga, quan els membres dels set grups van poder exposar les seves conclusions sobre quina ha de ser l’energia del futur pel que fa a diferents tipus de vehicles. Ho van fer en presència dels coordinadors de grau Raimon Pericas i Juli Ordeix; la vicedegana de la Facultat, M. Àngels Crusellas, i estudiants i professorat d’Enginyeries de la FCTE.

En l’organització del curs Hydrogen in Automotive hi han participat Joaquim Macià (UVic-UCC) i Dennis De Boes (Karel de Grote), i les coordinacions d’internacionalització dels dos centres.