Dissabte 2 d’abril la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya acollirà el Campionat Universitari de Catalunya d’escacs 2016. El torneig tindrà el format d’un obert internacional on podran participar tant els membres de la comunitat universitària, com tots els jugadors d’escacs federats. Per primera vegada en la historia dels campionats universitaris, el torneig valdrà per a avaluació internacional (Elo FIDE ràpid). A falta de 48 hores per l’inici, el torneig ja compta amb 46 jugadors inscrits, dels quals 18 són universitaris, 3 d’ells representen UVic-UCC. Tenint en compte que l’any 2015 el mateix campionat celebrat a Barcelona va tenir només 12 universitaris inscrits, sembla que la iniciativa de l’Escola d’Escacs d’Osona presidida per l’Àrbitre Internacional d’escacs Vladimir Zaiats (professor de la FCT) dóna un nou impuls als escacs universitaris a Catalunya. Ramon Verdaguer del Servei d’Esports de la UVic-UCC s’ha encarregat de tota la part logística del torneig que es podrà veure en directe dissabte de 10 a 14 hores a les aules F101 i F102.