El divendres dia 10 de març a l’Aula Segimon Serrallonga va tindre lloc la Jornada de recerca One Health: from Environment to Individuals organitzat per la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).

La benvinguda a la jornada va anar a càrrec de Josep Bau, vicerector de Relacions Internacionals; Malu Calle, degana de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i Maria Cuenca, presidenta del Comitè Organitzador. Tot seguit, va intervenir-hi Carlo Manzo, delegat per a la Recerca de la FCTE, que va indicar les línies de recerca de la Facultat.

La jornada pretenia visibilitzar i impulsar la recerca que duen a terme els diferents grups de la Facultat en els àmbits de les biociències i les enginyeries, i que buscava incentivar els estudiants de grau i màster a apropar-se a la recerca científica i veure el seu impacte real a la societat. La jornada va incloure les ponències de tres experts internacionals que desenvolupen la seva recerca en àmbits que entronquen amb la investigació que duen a terme els diferents grups de recerca de la Facultat, que van tractar qüestions rellevants sobre biodiversitat, teràpia cel·lular i diagnòstic clínic basat en metabolòmica. Els ponents van ser: Helen Greaves, professora a l’University College London (UCL); Sarah Berndt, de RegenLab SA and University of Geneve i Jacopo Troisi de Theoreo srl.

Els estudiants de doctorat de la FCTE van tenir un doble paper destacat. D’una banda, participant en el desenvolupament de la idea i prenent part en l’organització de la jornada, la qual cosa els va permetre conèixer aspectes com la sol·licitud de finançament, la gestió de recursos i l’organització d’activitats. De l’altra, intervenint-hi com a ponents, “fet que fa possible que puguin compartir els seus resultats i rebre aportacions que poden ser rellevants per al desenvolupament de la seva tesi”, va indicar la degana. Hi va participar Victoria Frutos, representant del grup de recerca Ecologia Aquàtica; Verónica Salgado, membre del grup de recerca en Reparació i Regeneració Tissular; Lorena Casanova, membre del grup de recerca Digital Care; Hao Jia, del grup de Tractament de Dades i Senyals;, Nayanika Das, del grup Bi-Squared Group i Meritxell Pujolassos també del grup Bi-Squared.

La jornada es va adreçar, principalment, al personal docent i investigador, així com als estudiants de grau, màster i doctorat de la FCTE i de la UVic-UCC. Va comptar amb el suport de l’ajut per a l’organització d’activitats de l’àmbit de divulgació científica de la UVic-UCC i de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, amb la col·laboració de la Unitat de Divulgació Científica de la Universitat.