La Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la UVic-UCC va organitzar, el dissabte 4 de febrer, la prova teòrica de la XIII Olimpíada de Biologia de Catalunya (OBC), juntament amb les altres quatre seus territorials: Barcelona (UB), Girona (UdG), Lleida (UdL) i Tarragona (URV). L’OBC és una iniciativa de la Societat Catalana de Biologia, el Col·legi de Biòlegs de Catalunya i vuit universitats catalanes, entre les quals la UVic-UCC, que té com a objectiu premiar públicament l’interès i l’esforç de l’alumnat per aprendre biologia.

La seu de Vic va acollir 22 de 300 estudiants de 2n curs de Batxillerat que es van examinar en el conjunt de les cinc seus catalanes. A més de la realització de l’examen, els participants a Vic i els seus acompanyants van poder gaudir de la conferència “Els microorganismes i la Terra, Gaia i Simbiosi”, a càrrec del Dr. Marc Llirós. D’altra banda, Josep M. Serrat, coordinador del grau en Biotecnologia a la UVic-UCC, va donar orientacions als estudiants sobre la seva propera incorporació als estudis universitaris en l’àmbit de les biociències. La Facultat, de la mà de la comissió organitzadora, formada per Josep Ayats, Julita Oliveras i Carla Tortadès,  ha participat en l’organització de les darreres deu edicions de l’OBC.

Finalment, els tres primers classificats a Vic van ser: Arnau Xicoy (Institut Cirviànum, Torelló), Enric Roma (Institut Jaume Callís, Vic) i David Guerrero (Institut Guillem de Berguedà, Berga). De tots ells, Arnau Xivoy i Enric Roma es van classificar per participar en la segona fase de l’Olimpíada, la prova pràctica, que es farà a la Facultat de Biociències de la UAB aquesta setmana, i en la que hi participaran els vint millors classificats de tot Catalunya a la prova teòrica.

L’acte d’entrega de premis als vint finalistes de l’Olimpíada es farà el divendres 24 de febrer de 2023, a l’Institut d’Estudis Catalans de Barcelona.