La Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC va organitzar la prova Teòrica de la XII Olimpíada de Biologia de Catalunya (OBC), juntament amb les altres 4 seus territorials: Bellaterra, Girona, Lleida i Tarragona, el passat dissabte 5 de febrer. L’OBC és una iniciativa de la Societat Catalana de Biologia, el Col·legi de Biòlegs de Catalunya i vuit universitats catalanes, entre elles la UVic-UCC, que té com a objectiu premiar públicament l’interès i l’esforç de l’alumnat en aprendre Biologia.

Així doncs, La UVic-UCC va acollir 14 dels 330 estudiants de 2n curs de Batxillerat que es van examinar en el conjunt de les 5 seus catalanes. A més de fer l’examen, els participants i els seus acompanyants van poder gaudir de la conferència “Intel·ligència artificial i microbioma en la salut humana, present o futur?”, a càrrec de la doctoranda Meritxell Pujolassos. A més, el Dr. Josep M. Serrat, coordinador del Grau en Biotecnologia a la UVic-UCC, va donar orientacions als estudiants en la seva propera incorporació a estudis universitaris en l’àmbit de les biociències. La Facultat de Ciències i Tecnologia, de la mà de la comissió organitzadora formada per Carla Tortadès, Julita Oliveras i Josep Ayats, ha participat en les darreres 9 edicions de l’OBC.

Els tres primers classificats a Vic de la Prova Teòrica de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya van ser: Adrià Grifol, de l’Institut Cirviànum de Torelló; Mario Vivancos, de l’Institut Pius Font i Quer de Manresa i Gerard Barrabés de l’Escola La Salle de Manresa. D’aquesta manera, Adrià Grifol s’ha classificat per a participar a la segona fase de l’Olimpíada, la Prova Pràctica, que tindrà lloc a la Facultat de Biociències de la UAB aquesta setmana, i on hi participaran els 20 primers classificats a la Prova Teòrica. Posteriorment, els 6 primers classificats en el global de les dues proves podran prendre part a la final estatal (Olimpiada Española de Biología), a Oviedo, a finals de març.