L’atenció, la lectoescriptura, la memòria de treball, el processament numèric i el càlcul són processos cognitius clau en l’aprenentatge. Espanya se situa entre els tres països europeus amb un índex de fracàs escolar més elevat, en l’actualitat hi ha pocs mètodes validats científicament de detecció precoç en aquests processos.

Els investigadors Josep Maria Serra-Grabulosa, del Departament de Psicologia Clínica i Psicobiologia de la Universitat de Barcelona (UB), i Sergi Grau, investigador degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia de la UVic-UCC (FCT), van detectar aquesta manca de mètodes i s’han llançat a crear Neurekalab, una spin-off –la primera de la UVic-UCC– participada per les dues universitats que neix amb l’objectiu de desenvolupar i comercialitzar eines digitals que permetin evitar el fracàs escolar i millorar l’aprenentatge. Els investigadors han desenvolupat dos productes digitals integrats en una mateixa plataforma web i accessibles des de qualsevol ordinador amb connexió a Internet.

“L’ús de la tecnologia ha de permetre personalitzar els continguts, però sobretot ha de permetre que els infants ho vegin com un joc. La combinació de les dues coses permet augmentar l’adherència als tractaments i la seva efectivitat”, explica el Dr. Grau (FCT).

Les eines estan pensades perquè es puguin utilitzar tant a les escoles com els professionals de la psicologia clínica i la psicopedagogia. La spin-off també oferirà una app dirigida a les famílies que vulguin un reforç de matemàtiques per als seus fills i filles durant un temps determinat.