La jornada de recerca de la FCTE se centra en la col·laboració entre enginyeria i ciència per a un món més sostenible

L’enginyeria i la ciència són elements essencials per a la creació d’un món sostenible. En aquest context, avui s’han congregat professors, investigadors, doctorands i estudiants a la Sala Segimon Serrallonga, com a part de la jornada de recerca de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeria de la UVic-UCC, sota el títol “Engineering and Science for a Sustainable World”.

El propòsit d’aquesta jornada ha estat visualitzar i impulsar la recerca duta a terme per diversos grups de la Facultat, “compartint investigacions, noves idees i perspectives sobre com la recerca en ciències i enginyeries pot contribuir a un món més sostenible”, segons Judit Molera, coordinadora de l’esdeveniment.

Pel que fa a l’engagement de la Facultat amb la recerca, Malu Calle, degana de la FCTE, assenyala que “volem continuar promocionant la recerca i el desenvolupament en les diverses àrees d’expertesa de la facultat en els camps de les biociències i l’enginyeria”, a més de “encoratjar els nostres estudiants de grau i màster a involucrar-se en la recerca científica i reconèixer-ne l’impacte en la societat”.

Tres conferències plenàries van marcar el desenvolupament de l’esdeveniment. La primera, titulada “Integrant metges, coneixement i dades: anàlisi cooperativa basada en experts en la presa de decisions en salut”, va estar a càrrec de Karina Gibert i Oliveras, directora del Centre d’Investigació en Ciència de Dades Intel·ligents i Intel·ligència Artificial (IDEAI-UPC), explorant l’ús i les implicacions de la intel·ligència artificial de manera efectiva.

La segona conferència, presentada per Delfina Muñoz de l’Institut Nacional de l’Energia Solar (INES) a Grenoble, França, es va centrar en les estratègies d’ecodisseny de plaques fotovoltaiques, considerant la importància de l’energia fotovoltaica en la creació d’un món sostenible.

Finalment, Cristina O’Callaghan va abordar la salut planetària, explorant la relació entre les exposicions ambientals i les malalties no transmissibles des d’una perspectiva de benestar global.

A més d’aquestes xerrades plenàries, quatre doctorands van presentar les seves investigacions a l’esdeveniment, abordant temes com l’aprenentatge automàtic i dispositius per a aplicacions termofotovoltaiques de baix cost.

La jornada va culminar amb una taula rodona sobre itineraris professionals, moderada per Joan Bertran, on experts del món acadèmic i empresarial van discutir diverses rutes professionals i les claus per aconseguir-hi èxit.