El passat dijous 23 de maig, va tenir lloc a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans i emmarcat en les activitats de la Societat Catalana de Biologia (secció d’ensenyament) i la Societat Catalana de Fotògrafs de la Natura un acte de divulgació on es van proposar noves eines didàctiques per a entendre i apendre la microbiologia. En aquest context diversos professors universitaris i biòlegs van compartir amb l’audiencia diverses formes d’apropar a la comunitat al meravellós món dels microorganismes, tant procariotes com eucariotes.

L’acte ha estat conduit per en Marc Llirós, professor de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC. Va comptar amb la participació de Mercedes Berlanga de la UB (visió en còmic dels microorganismes), i els divulgadors científics i fotografs Rubén Duro (videos científics de antura que aprofondeixen en la vida i els microoganismes) i Montse Bayés (alma mater de l’acte aportant magnifiques imatges del creixement microbià). L’acte va comptar, també amb la participació del catedràtic emèrit de la UB i gran coneixedor del món microbià el professor Ricard Guerrero.