El passat dilluns 29 de novembre es va celebrar al rectorat de la UVic-UCC l’acte de la setena edició del lliurament del premi Vicenç Fisas i Comella. Va comptar amb la presència del rector, Josep Eladi Baños, també amb la del president de la Fundació La Farga, Oriol Guixà i amb el cap d’estudis de la Facultat de Ciències i Tecnologia, Enric López. Un dels requisits per guanyar aquest premi és que el treball reflecteixi els tres valors que promou la Fundació La Farga: coneixement aplicat al desenvolupament social, creativitat com a base per a la innovació i el progrés i consciència per la cura i la sostenibilitat de l’entorn.

Júlia Piqué, alumna del Grau en Biotecnologia de la UVic-UCC, guanya el premi d’enguany dotat amb 2.000€ pel seu treball de final de grau “Estudi pilot d’anàlisis per proteòmica de la composició del plasma ric en plaquetes de pacients amb ferides cròniques” tutoritzat per Marta Otero i Eliandre de Oliveira. El treball té per objectiu analitzar el perfil proteic del plasma ric en plaquetes (PRP) de pacients i mostrar la seva eficàcia en tractaments personalitzats per a ferides cròniques cutànies. Segons Piqué, “els resultats d’aquest estudi serviran com a base per continuar una  recerca molt més àmplia que pot portar a una teràpia més personalitzada i eficient”.

Enric López, posa en valor la qualitat dels treballs de recerca de final de grau “ja que molts es porten a terme a dins de grups de recerca tant de la UVic com de fora, i això reverteix en la seva qualitat”.