Dijous, 11 de desembre de 2014.

Sala Segimon Serrallonga

Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

Jornada sobre planificació i gestió del medi rural:

“L’espai agrari periurbà. De què serveix?”

Presentació i Objectius:

L’espai agrari adjacent a l’espai urbà ha estat sotmès a fortes tensions que sovint han comportat que fos considerat un espai residual o marginal al voltant de la ciutat. Els reptes que s’obren actualment en relació als espais agraris periurbans estan orientats a mantenir el seu valor productiu estratègic i a conservar la biodiversitat que porten associada. Els objectius d’aquesta jornada són:

– Donar a conèixer la problemàtica i la gestió dels espais agraris periurbans
– Analitzar de quina manera es poden integrar els espais agraris en les noves estratègies de planificació del medi rural.

Obertura de la jornada (9.30h a 9.45h)

Dr. Joan Masnou, Vicerector de relacions internacionals i formació continua de la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

Sr. Ramon Jordana. Cap de l’Àrea de Projectes Transversals de la Direcció General del Medi Natura i Biodiversitat del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca, Alimentació i Medi Natural de la Generalitat de Catalunya

1. El marc de referència (9.45h a 10.30h)

Sr. Josep Montasell. Tècnic de territori. Àrea de Territori i Sostenibilitat. Diputació de Barcelona.

10.30 a 11h Pausa

2. Estudi de casos: Diferents marcs territorials i activitat productiva (11h a 13h)

L’Espai agrari periurbà del sud de Girona. Sra. Anna Roca. Agroterritori.

El Parc Agrari del Baix Llobregat. Sr. Raimon Roda, Gerent del Consorci.

El Parc de l’Espai d’Interès Natural de Gallecs. Sra. Gemma Safont , Gerent del Consorci de Gallecs.

3. Noves perspectives per l’espai agrari periurbà (13h a 14h)

Nous reptes en la planificació del medi rural. Sr. Antoni Ferran. Escola Politècnica Superior. Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya

L’activitat agrària dins d’espais naturals protegits. Sr. Ramon Espinach, Cap de l’Oficina de Parcs Naturals. Diputació de Barcelona.

14.00h Cloenda

L’assistència a la jornada és gratuïta, però cal inscripció prèvia. Accediu al formulari de matrícula. Obvieu el que s’indica sobre el pagament en el correu automàtic de confirmació.

agricultura_h3 (1)
logotip horitzontal area territori i sostenibilitat DIBA
cropped-cropped-logotype.jpg