El passat 5 de juny, Mireia Bartrons, professora de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries i investigadora del grup de recerca en Ecologia Aquàtica de la UVic-UCC, va intervenir en la dotzena edició de la jornada Medi Ambient i Societat: Pautes per a la Gestió Ambiental, organitzada per commemorar el Dia Mundial del Medi Ambient. L’acte es va celebrar a l’Institut d’Estudis Catalans i va tenir com a tema principal l’emergència per sequera que afecta Catalunya.

Bartrons va oferir una conferència titulada “Basses temporànies mediterrànies, refugis de biodiversitat a conservar”, on va destacar la importància d’aquests ecosistemes. L’esdeveniment també va comptar amb la participació d’altres investigadores provinents de diverses universitats, centres de recerca i empreses. Els temes tractats van incloure la contribució del canvi climàtic a la sequera, els seus efectes i les possibles accions per mitigar-ne l’impacte, així com la manca de disponibilitat i la qualitat de l’aigua.

La jornada va ser organitzada per l’Institut de Diagnòstic Ambiental i Estudis de l’Aigua (IDAEA-CSIC), la Societat Catalana de Química (SCQ), l’Institut d’Estudis Catalans, l’Associació Dones d’Avui per Catalunya i Aigües de Barcelona.