Jordi Solé, professor de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) de la UVic, ha estat reconegut amb el premi al millor article al 17th International Conference on Bio-inspired Systems and Signal Processing (BIOSIGNALS 2024), celebrada a Roma del 21 al 23 de febrer d’aquest any. L’article, titulat “An insight into neurodegeneration: Harnessing functional MRI connectivity in the diagnosis of mild cognitive impairment”, forma part de la tesi doctoral de l’estudiant Shuning Han.

El Dr. Jordi Solé Casals va assistir a la conferència i va presentar aquest innovador treball, en el qual es desenvolupa un model de classificació basat en xarxes de convolució gràfica (GCN, per les seves sigles en anglès) per diagnosticar el deteriorament cognitiu lleu (MCI) utilitzant dades de ressonància magnètica funcional (fMRI) en repòs.

Els resultats experimentals van demostrar que el model proposat té un rendiment significativament superior als models de referència, amb una classificació mitjana del 80.3% i un màxim del 88.2%. Així mateix, es va identificar que les connexions entre certes regions cerebrals tenen un paper rellevant en la classificació d’imatges fMRI per al diagnòstic de MCI mitjançant el model GCN.

Aquests resultats no només contribueixen a una millor comprensió dels trastorns neurodegeneratius, sinó que també subratllen les potencials aplicacions de les xarxes GCN en l’anàlisi d’imatges cerebrals i la detecció de malalties.

L’èxit del Dr. Jordi Solé i el reconeixement obtingut a BIOSIGNALS 2024 reflecteixen la qualitat i rellevància de la recerca que es duu a terme a la FCTE de la UVic, així com el compromís del professorat amb l’avanç del coneixement científic i tecnològic. Enhorabona al Dr. Jordi Solé i a tot l’equip implicat en aquest destacat projecte de recerca.