Finalitza una nova edició del curs internacional sobre l’hidrogen en l’àmbit de l’automoció, coorganitzat per la FCTE

La Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) va ser l’amfitriona, del 11 al 15 de març, del curs Hydrogen in Automotive, celebrat a Vic i Granollers. Aquesta formació, organitzada per la mateixa Facultat amb la col·laboració de la Karel de Grote Hogeschool de Bèlgica i la Wildau Technical University of Applied Sciences d’Alemanya, va abordar un tema innovador en l’àmbit de l’energia i l’automoció: l’hidrogen.

En aquesta segona edició, el curs va adoptar el format Blended Intensive Programme, combinant components virtuals i presencials. Es va dur a terme al llarg de sis setmanes durant el primer trimestre del 2024, i va comptar amb la participació de 41 estudiants en total: 20 del grau en Enginyeria de l’Automoció de la UVic-UCC, 16 de la universitat belga i 5 de la universitat alemanya. L’equip docent va estar format per dues professores de la UVic, una de la universitat belga i una de la universitat alemanya.

Per finançar el curs, es va obtenir una subvenció Erasmus de 8.000 euros, destinada a l’organització i desenvolupament del mateix. A més, els estudiants que van participar en el programa de mobilitat a la UVic-UCC van ser beneficiaris de beques Erasmus de curta durada.

Més enllà de proporcionar coneixements sobre l’ús de l’hidrogen en l’automoció, aquesta activitat formativa va brindar als estudiants una experiència internacional enriquidora. Així, al febrer, els estudiants de la UVic-UCC van viatjar a Bèlgica durant tres dies, on van assistir a classes a la universitat de Karel de Grote i van visitar empreses del sector de l’hidrogen en l’automoció.

Durant la visita a la UVic-UCC, els estudiants locals, belgues i alemanys van participar en sessions formatives com Hydrogen and Racing, i van assistir a ponències de experts de diferents empreses, com Airbus. A més, van tenir l’oportunitat de visitar el Circuit de Catalunya i l’MMM Group, una empresa amb aplicacions d’hidrogen com a font d’energia per a vehicles.

L’activitat també va incloure treball en equip entre estudiants de les tres universitats, que van presentar els seus treballs conjunts durant aquesta setmana intensiva.