La segona edició del programa Ciència accessible: nous avenços científics per portar a les aules, dins el projecte de Biomedicina educativa, va finalitzar el passat 26 d’abril. El programa ha estat coordinat per Anna Dalmau, professora de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries, i amb la col·laboració de la Mireia Bosch Calvet, estudiant de 4t curs del grau en Biotecnologia de la UVic-UCC.
La iniciativa pretén oferir formació al professorat de ciències de secundària, cicles formatius de grau superior i batxillerat, i així promoure les vocacions científiques a l’enfocament dels reptes actuals i futurs en l’àmbit de la salut. El projecte Biomedicina educativa és un programa del grup de recerca en Reparació i Regeneració de Teixits (TR2Lab) de la UVic-UCC.
Degut a la situació per la covid-19, el programa es va oferir via telemàtica. D’aquesta manera, el professorat de centres educatius de diverses comarques com ara Osona, la Selva, el Barcelonès, i l’Alt Penedès, van poder assistir-hi. Ciència accessible: nous avenços científics per portar a les aules es va distribuir en quatre seminaris, en els que es va oferir formació teòrica i pràctica al professorat de secundària assistent. També es van treballar propostes pel que fa a la implementació de continguts a l’aula. Els seminaris van tractar els temes de farmactualització, a càrrec d’Ester Goutan Roure; epigenètica, a càrrec de Laia Bosch Presegué; CRISPR, una tècnica d’edició gènica, de la mà d’Elisabet Dachs Cabanas; i neurobiologia amb Lluís Pujadas i Puigdomènech.