Un total de trenta-u estudiants de secundària i de batxillerat de diversos instituts i escoles de la província de Barcelona i de València van participar a la final de l’Olimpíada d’Informàtica Catalana 2024, celebrada el 13 d’abril a la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC). Aquest esdeveniment té com a objectiu principal fomentar l’aprenentatge de la informàtica entre estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius de grau superior.

La jornada va estar marcada pel desenvolupament de les proves i la proclamació dels guanyadors. Alejandro Vivero Puga va obtenir la medalla d’or com a campió absolut, acompanyat per altres tres estudiants que també van assolir la medalla d’or. A més, diversos participants van ser reconeguts amb medalles de plata i bronze, mostrant així el seu talent i habilitats en el camp de la informàtica i les matemàtiques.

L’Olimpíada d’Informàtica Catalana proporciona als estudiants una oportunitat única per demostrar les seves competències en un entorn competitiu i connectar amb altres interessats en aquest àmbit. A més, aquesta competició pot servir com a trampolí per als estudiants interessats a seguir una carrera en tecnologia, informàtica i matemàtiques, ja que fomenta el desenvolupament d’habilitats clau com la resolució de problemes i la programació.

L’acte de benvinguda, amb la conferència inaugural sobre les bases de la Informàtica per entendre les arquitectures modernes al núvol, va destacar com a part integral de la jornada. Aquest esdeveniment va comptar amb la participació d’Albert Baucells, president de TICOsona i membre de Seidor, així com amb els parlaments institucionals de destacats representants de la UVic-UCC i de la Generalitat de Catalunya. A la tarda, es va dur a terme el concurs, seguit de l’entrega de premis i l’acte de cloenda de l’Olimpíada, culminant amb l’èxit i el reconeixement dels participants i el suport continuat a aquest esdeveniment que promou la excel·lència i la passió per la informàtica i les matemàtiques entre els joves.