Estudiants de Multimèdia guanyen el Premi de patrimoni d’art digital pad_mev 2023

El PAD_MEV, integrat dins de l’extensa exhibició “Bèsties. Els animals en l’art medieval” del MEV, ha proclamat els guanyadors del Premi de Patrimoni d’Art Digital (pad_mev 2023). Genis Pons, estudiant del grau en Multimèdia, Aplicacions i Videojocs, va guanyar el primer premi, mentre que Neus Filbà va obtenir el segon lloc en aquest concurs que destaca el talent emergent d’artistes digitals en formació.

Amb una exhibició que ressalta la rellevància dels animals i el seu simbolisme en l’Època Medieval a través de 75 peces, el MEV ha promogut un seguit d’activitats paral·leles, donant lloc al PAD com un espai clau per a la reinterpretació digital d’aquestes obres.

La segona convocatòria d’aquest concurs s’adreça específicament als estudiants de Vic immersos en la formació d’artistes digitals. Les seves creacions seran exposades del 30 de novembre al 2 de desembre, en el marc de la Prèvia del Medieval, projecte que compta amb el suport de l’Ajuntament de Vic i que coorganitzen Vicfires i el MEV.

El veredicte, anunciat el 18 de novembre a la seu del Museu d’Art Medieval_MEV, ha estat el punt culminant d’una jornada organitzada per Amesmarmesvela SL (adhoc cultura) amb la intenció de promoure l’art digital i aproximar els joves a les institucions museístiques des d’una nova perspectiva. Els estudiants van utilitzar l’assignatura “Composició i Disseny”  per crear fotomuntatges inspirats en l’exposició “Bèsties” del MEV, destacant la seva destresa i creativitat en aquesta col·laboració entre el món digital i l’art medieval.