Del 31 de març al 4 d’abril, l’alumnat de tercer curs del grau en Biologia de la FCTE, matriculat a l’assignatura de Pràctiques Integrades, va dur a terme una estada a la Finca de la Font, situada a Lluçà (el Lluçanès) i propietat de Pere Garet. Aquest espai multifuncional combina reserva natural, turisme rural, aula ambiental i producció de biomassa. Un total de vint-i-dos estudiants, juntament amb els professors Jordi Artola, Carme Casas, Anna Badosa, Roger Arquimbau i Lluís Benejam, es van dividir en dos grups: dotze hi van estar de dilluns a dimecres i deu, de dimecres a divendres.

Aquesta activitat forma part d’una assignatura pràctica i transversal en què l’alumnat treballa en grups de quatre o cinc persones, sota la tutoria i orientació del professorat, per desenvolupar un projecte propi que integra tres àmbits de la biologia. Els docents que la imparteixen destaquen que es tracta d’un procés d’aprenentatge profund que “genera una experiència pedagògica transformadora i impulsa el creixement personal i científic dels participants”.

Durant l’estada, els cinc grups d’estudiants van aplicar diferents tècniques de mostreig, com ara censos auditius, escoltes nocturnes d’amfibis, col·locació de paranys per micromamífers, càmeres de fotoparament, recollida d’invertebrats amb paranys d’intersecció i caiguda, parcel·les forestals i inventaris florístics. Aquestes tècniques es van posar en pràctica dins dels treballs en grup: “L’efecte de l’apicultura en l’entorn de la finca del Garet”, “Determinació de l’estat ecològic de la riera de Lluçanès”, “Pla de gestió de l’òliba (Tyto alba) a la finca de Garet”, “Propostes de gestió dels alzinars i la seva biodiversitat a la finca de Garet” i “Quin hàbitat és el paradís de la biodiversitat?”

L’assignatura Pràctiques Integrades s’emmarca dins el projecte “Pràctiques integrades: transformació d’una assignatura convencional a un procés d’aprenentatge integral i significatiu”, reconegut amb la distinció Jaume Vicens Vives a la qualitat docent l’any 2019.