Els estudis de grau en Biologia, grau en Biotecnologia i grau en Enginyeria Mecatròncia de la Universitat de Vic durant el curs 2020-21 han estat avaluats favorablement per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya i aquesta setmana han rebut les resolucions oficials d’acreditació per poder seguir el seu desenvolupament.

Sergi Grau, Degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia, ha agraït l’esforç de totes les persones implicades en el procés d’acreditació dels graus: “felicitar-nos a tots (PAS i PDI) per la bona feina que desenvolupem de manera directa o indirecta amb les titulacions i que ara han rebut aquest reconeixement extern”, expressa el Dr. Grau.

Les facultats i totes les titulacions que imparteix la Universitat de Vic estan acreditades i avaluades de manera individual per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) i per la Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (ANECA), ambdues reconegudes internacionalment.

Per una banda, AQU Catalunya és és el principal instrument per a la promoció i l’avaluació de la qualitat al sistema universitari català, i té com a objectiu l’avaluació, l’acreditació i la certificació de la qualitat en l’àmbit de les universitats i dels centres d’ensenyament superior de Catalunya. Per altra banda, L’agència ANECA és un organisme autònom estatal que té com a objectiu contribuir a la millora de la qualitat del sistema d’educació superior espanyol mitjançant l’avaluació, certificació i acreditació d’ensenyaments, professorat i institucions.

La Universitat de Vic, a través d’aquestes agències i de les directrius que publiquen, ha desenvolupat programes i sistemes d’avaluació propis, garantint la qualitat interna en consonància amb els criteris per a la garantia de la qualitat en l’Espai Europeu d’Educació Superior (EEES).

L’any 2010 AQU Catalunya va certificar el disseny de l’SGIQ de la Facultat de Ciències i Tecnologia (aleshores Escola Politècnica Superior), aplicable a les titulacions oficials de la facultat, després d’haver estat avaluat en el marc del programa AUDIT. Actualment, la Facultat està immersa en el procés d’acreditació institucional del seu sistema de gestió de la qualitat (SGIQ).