La Facultat de Ciències i Tecnologia (FCT) va acollir aquest dimarts el novè Mercat de Tecnologia d’Osona, on van participar a l’entorn de 1400 persones, principalment estudiants de Secundària de setze centres diferents. Tots ells van assistir a tallers de petit i de gran format i van visitar la fira de projectes al pati de la Facultat, on bona part de les escoles i instituts van participar amb una mostra de productes tecnològics desenvolupats pels mateixos estudiants.

25 tallers distribuïts en 105 sessions
Pel que fa als tallers, en aquesta edició es van impartir 25 tallers, de petit i de gran format, dels quals se’n van fer repeticions fins arribar a un nombre de 105 sessions.

Pel que fa als quatre tallers de gran format, “Electricitat sorprenent” va mostrar als estudiants una col·lecció d’experiments participatius i divertits sobre electricitat; “Crea, innova i creix” va consistir en una activitat interactiva de sensibilització sobre la importància de la creativitat i la innovació en la societat tecnològica; “Tecnologia i Màgia” va convidar els alumnes a descobrir com la màgia i la tecnologia es poden unir per donar lloc a il·lusions increïbles; i “Nikola Tesla” es va centrar en alguns dels invents d’aquest personatge històric.

Pel que fa als tallers de petit format, van abordar, entre altres temes, el disseny i la impressió 3D, la gamificació, el món dels drons, els mòbils i la mecatrònica, la mà biònica, l’estalvi energètic o la química de les olors.

Onze centres a la fira d’enginys
En aquesta edició, la mostra de productes tecnològics va aplegar 53 projectes d’onze centres, tots imaginats i realitzats per l’alumnat amb l’ajuda del professorat. Entre altres propostes s’hi van poder veure maquetes d’habitatges domòtics, un piano electrònic, un robot mopa, un cotxe comandat pel mòbil i imprès amb impressora 3D o un vaixell de prototip caravel·la amb motor. Altres projectes abordaven temes com ara els processos de filat, tissatge i confecció de la roba, l’automatisme musical o el procés de disseny i de construcció de llums de taula a partir de materials reciclats. Més enllà de ser una tribuna on mostrar el resultat del treball fet a l’aula, la fira pretén fomentar la creativitat tecnològica i incrementar les vocacions tècniques i científiques.