Sergi Grau nou degà de la Facultat

El Patronat de la Fundació Universitària Balmes (FUBalmes) d’aquest 28 de juny ha nomenat Sergi Grau, degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia que des del mes de setembre ja ocupava de forma provisional. La Universitat va convocar, el mes passat, la plaça seguint els criteris de selecció de degans i la comissió de selecció l’ha escollit per continuar liderant la Facultat de Ciències i Tecnologia.

Neix la primera spin-off de la UVic i la UB

Alhora la sessió del Patronat ha aprovat participar amb un 5% en la primera spin-off de la UVic-UCC. Es tracta del projecte Neurekalab, que pretén desenvolupar i comercialitzar eines digitals per millorar l’aprenentatge i evitar el fracàs escolar. Els administradors del projecte seran el degà de la Facultat de Ciències i Tecnologia, Sergi Grau, i el professor titular de la Universitat de Barcelona Josep Maria Serra-Grabulosa que han creat una plataforma per millorar el rendiment d’aquell 15 o 20% d’alumnes que mostren dificultats d’aprenentatge. Segons els fundadors, l’atenció, la lectoescriptura, la memòria de treball, el processament numèric i el càlcul “són processos cognitius clau en els aprenentatges i el baix rendiment en aquests processos es relaciona amb el fracàs escolar”.

Actualment el projecte consisteix en dos productes accessibles a través d’una mateixa plataforma web. El primer és Di-test, que permet avaluar les funcions cognitives bàsiques per a l’aprenentatge com són la lectura, el processament numèric o l’atenció sostinguda. El segon és Mètode Nummerus, que automatitza el processament numèric, plantejant reptes creixents en dificultat que poden ser afrontats per qualsevol nen o nena sigui quin sigui el seu nivell. La proposta de negoci permet crear sistemes amb validació científica que integrin una reeducació intensiva tant a l’aula com a casa per tractar les dificultats d’aprenentatge, una opció que actualment no existeix.