ENTREVISTA A LA NOVA INCORPORACIÓ DE LA FCTE “DAVID ARCOS”

David Arcos: “M’agradaria avançar en la recerca amb, si cal, noves línies d’investigació i també iniciar nous projectes que tinc al cap per cohesionar les matèries dels graus i involucrar encara més els alumnes en el seu propi procés d’aprenentatge”

Va cursar estudis dobles d’Enginyeria de Telecomunicacions i Electrònica (Universitat Politècnica de Catalunya (UPC); el grau en Matemàtiques a la Universitat de Barcelona (UB), i un postgrau i un màster en Desenvolupament d’Aplicacions per a Dispositius Mòbils (UOC). També va seguir un màster en Aplicacions Multimèdia (UOC), exceptuant-ne el TFM, i es va doctorar el 2022 en Física Computacional i Aplicada (UPC), amb una tesi de l’àmbit de la caracterització de materials bidimensionals a altes freqüències.

• Quina és la teva experiència professional prèvia?

En l’àmbit d’enginyeria, he treballat com a desenvolupador d’aplicacions per a dispositius mòbils, per compte propi, en una start-up i en una consultoria. En l’àmbit més acadèmic, he treballat com a professor associat en el Departament d’Enginyeria Mecànica de la UPC, a l’EEBE, i a la FCTE de la UVic-UCC.

• En què consisteix la teva feina a la UVic-UCC i quines expectatives tens?

Imparteixo assignatures d’electrònica en els estudis d’Enginyeria de l’Automoció i de Mecatrònica. Intento donar el màxim de mi per tirar endavant els diferents estudis i ajudar en el progrés i el creixement constant que experimenta aquesta universitat. Tinc afinitat pels estudis que s’hi imparteixen, em motiven les metodologies docents innovadores, l’ambient aquí és molt càlid i agradable i, molt important també, em queda a prop d’on visc.

• Quines expectatives tens?

Pel que fa a les expectatives, a curt termini, m’agradaria continuar impartint les meves assignatures d’electrònica i incorporar-hi noves metodologies per, d’una banda, dinamitzar més les classes i, de l’altra, motivar els alumnes per explotar el seu potencial. Els professors que les feien abans que jo eren molt bons; havien fet grans aportacions i m’han deixat el llistó alt.

A mitjà termini, m’agradaria avançar en la recerca amb, si cal, noves línies d’investigació en les quals encara no soc expert, i també iniciar nous projectes que tinc al cap per

cohesionar les matèries dels graus i involucrar encara més els alumnes en el seu propi procés d’aprenentatge.

Finalment, a llarg termini… les expectatives depenen del camí que segueixi la Universitat i de les necessitats dels diferents actors: els alumnes, els companys i la societat en general. El que tinc clar és que serà continuar aprenent, millorar la manera de transmetre el coneixement i innovar.

• Què creus que t’aportarà aquesta experiència a la UVic-UCC?

Cada curs aprenc moltes coses noves dels meus companys (PDI i PAS), dels alumnes i de les empreses i les institucions amb què col·labora la UVic-UCC. En part, això és el que fa aquesta experiència tan atractiva per a mi. Espero aprendre més i desenvolupar noves habilitats per fer millor ciència, millor enginyeria, millor docència i millor recerca.

• Amb quins professors col·laboraràs a la UVic-UCC?

Doncs espero que amb molts, i no només amb els professors, sinó també amb els membres del PAS, que sempre donen el 120 % per tirar endavant tota la feina i els projectes.

Actualment, ja estic col·laborant amb alguns professors que m’han aportat molt més del que es pensen. En particular, en tot el tema dels ABP d’automoció, he pogut treballar amb les professores i els professors de les assignatures dels mateixos semestres que les meves. També amb un grup per desenvolupar una guia d’ABP dirigit per l’Àngels Leiva, una professora amb molt talent i una visió molt brillant de la docència. En l’àmbit de recerca, formo part del grup de TDS, que és petit, però força actiu. És dirigit per en Jordi Solé, que és un professor amb molt recorregut i un currículum excel·lent. Espero poder col·laborar amb ells aviat. També amb en Moisès Garín, del grup Mecamat, atès que el seu àmbit de recerca i d’expertesa és afí al de la meva tesi, tot i que ell és un investigador molt més consolidat. Amb en Mosiès hem parlat diverses vegades sobre fer tàndem en alguns projectes de recerca que crec que poden ser molt exitosos.

• Quines assignatures impartiràs?

Com a novetat, impartiré instrumentació electrònica en els graus d’Enginyeria Mecatrònica (GEM) i Enginyeria de l’Automoció (GEA). També seguiré fent Electrònica de Vehicles I, Circuits i la part pràctica (que inclou l’ABP) d’Electrònica de Vehicles II del GEA.