Cristina Silva, guanyadora femenina de la UNIRUN

L’estudiant Cristina Silva, de la UVic en Biologia, va ser la primera dona en creuar la línia de meta de la 10a cursa UNIRUN. L’esdeveniment es va dur a terme diumenge passat, sota la pluja, al districte de Sant Martí i al Parc del Fòrum de Barcelona. Amb un temps de 16:54, Silva va quedar dos minuts per sota del guanyador absolut, Pol Espinosa, de la Universitat de Barcelona. Albert Mir, estudiant del màster universitari en Formació de Professorat de Secundària Obligatòria, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes, va ser el primer home de la UVic en creuar la línia de meta. En la classificació general per universitats, la UVic-UCC va obtenir la 6a posició.

La UNIRUN és organitzada per l’ECU (Esport Català Universitari), amb el suport de la Secretaria General de l’Esport i l’Activitat Física i l’Ajuntament de Barcelona. La UNIRUN 2024, patrocinada per Adidas i organitzada per Gaudium Sports, va ser un èxit de participació, amb més de 5.000 corredors i les inscripcions exhaurides cinc setmanes abans.

Per celebrar el seu 10è aniversari, es van atorgar diversos premis. La Universitat Politècnica de Catalunya va guanyar el Premi Yamaha per ser la universitat amb més participants segons el percentatge de matriculats, el Premi Generalitat de Catalunya a la universitat amb més participació femenina (segons el percentatge d’alumnes) i el premi Òptica Universitària a la universitat més solidària, col·laborant aquest any amb Djouma.