L’equip de robòtica Garrins Metàl·lics de la UVic-UCC s’ha constituït de nou per afrontar la temporada 2022/23. En aquesta edició, l’equip estarà format per 7 estudiants del grau en Enginyeria Mecatrònica de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries. Respecte a la temporada anterior, continuen a l’equip Edgar Gallipoli, Java Bover, Isaac Acevedo i s’incorporen Paola Viedma, Pau Llimargas, Narcís Gonzàlez i Pau Gardela.

Per 3r any consecutiu, l’equip serà entrenat per Marc Genevat, enginyer Mecatrònic i membre fundador de l’equip Garrins Metàl·lics. A més, aquesta temporada, l’equip disposarà de dues persones, fins l’any passat membres de l’equip, amb figura de mentor: Lluc Estrella i Sergi de las Muelas.

L’equip Garrins Metàl·lics va ser creat l’any 2012 per tal de dissenyar i construir robots aptes per participar en competicions de robòtica a nivell internacional. Les primeres quatre temporades l’equip va competir a Tarragona, Grenoble, Eindhoven i Saint Louis (EEUU), tot obtenint diversos premis dins del marc del torneig First Tech Challenge (FTC). Des del curs 2016/17 l’equip participa al torneig d’àmbit europeu Eurobot on, a l’edició 2022, l’equip va quedar subcampió a Eurobot Spain celebrat a Alcalá de Henares i va participar a la final europea d’Eurobot a La Roche-Sur-Yon (País del Loira, França).

L’equip Garrins Metàl·lics ja s’està preparant per una nova edició d’Eurobot a la primavera de 2023. El torneig consisteix en construir un robot per resoldre, de forma totalment autònoma, un repte situat sobre una taula de 2x3m. El repte de l’edició 2023 s’anomena The Cherry on the Cake i els robots, per tal de celebrar el 30è aniversari d’Eurobot, han de construir figuradament uns pastissos i posar-los en uns plats.