Rectors, directors i caps d’estudi de les escoles d’enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals de Catalunya es donaven cita el divendres passat dia 11 de novembre de 2022 en el VIII Fòrum d’Escoles d’Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals, una iniciativa que aquest any Telecos.cat compartia amb la Fundació Mobile World Capital Barcelona i l’Observatori Nacional 5G.

Sota el lema de “Tria telecos, tria futur!”, el Fòrum comptava amb la participació del secretari general de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nin, de la directora general d’Universitats del mateix departament, Victòria Girona, del responsable de l’Observatori Nacional 5G, Federico Ruiz, i del rector de la Universitat Politècnica de Catalunya, Daniel Crespo. De la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries de la UVic-UCC, hi van assistir Enric López, cap d’Estudis de la FCTE i en Ramon Reig, Vicerectorat d’Ordenació Acadèmica.

El dinar arrencava amb les paraules de benvinguda del president de Telecos.cat, Pedro Linares, qui posava sobre la taula algunes reflexions entorn a la professió i els reptes que suposa promoure’n els estudis vinculats entre les noves generacions. Tot seguit, arrencaven les presentacions amb una primera intervenció de Federico Ruiz, una segona intervenció de Victòria Girona, directora general d’Universitats, qui abordava el desenvolupament de la formació dual en el sistema universitari català i Salvador Ramon, que presentava els objectius de la campanya “Tria telecos, tria futur!”, que amb una sèrie d’activitats arreu del territori (conferències i workshops adreçats a estudiants de 1r i 2n de Batxillerat) vol posicionar l’enginyeria com a la professió per excel·lència del món digital.  A continuació, s’iniciava un interessant diàleg entre els assistents que tancava el secretari general d’Universitats, Joaquim Nin.